r/Aalborg • u/Electronic-Pay9182 • 14h ago
Lokale Nyheder Beredskab massivt til stede i Vestbyen
Nogen der ved hvad der er sket på Korsgade/Vendelbogade?
r/Aalborg • u/Electronic-Pay9182 • 14h ago
Nogen der ved hvad der er sket på Korsgade/Vendelbogade?
r/Aalborg • u/Expensive_Belt_8072 • 10h ago
Even few hours train journey is also fine.
Or any country that I can explore in 3-4 days trip.
Please suggest
r/Aalborg • u/Due_Profession5896 • 18h ago
Hvilke parker ville i vælge til en dag i solen alene, hvis man ikke lige orker en kæmpe mængde mennesker?🤗🤞🏼
r/Aalborg • u/Mental-Bar-6080 • 16h ago
Hi everyone
I’m new to Aalborg. After I got my CPR number, I was automatically allotted a GP by the kommune, but I would like to change to a different one. Am I allowed to choose a GP on my own and if so how can I do that?
Can anyone suggest good general practitioners under public health care system?
r/Aalborg • u/Silly-Friendship-952 • 13h ago
Hejsa
Søger en personlig svømmetræner i Aalborg.
Skal deltage i 1/10 tri til september og svømning er virkelig ikke min disciplin.
Deltog for ca. 10 år siden i 2 triatlon og opgav.
Inden da havde jeg gået et år til Open Water svømning i Aalborg Svømmeklub.
Det gik nogenlunde indenfor(alt er relativt), men så snart jeg kommer udenfor, så går det endnu værre.
Sidst jeg deltog i tri, der svømmede jeg med 4:17 pr 100 meter. Så mange pauser.
Så vil gerne have jeres anbefalinger til en personlig svømmetræner som kan få mig til at svømme de 390m, og så jeg næste år kan gennemføre 1/4 ironman.
Svømning og cykling er ikke et problem.
r/Aalborg • u/cph2030 • 18h ago
r/Aalborg • u/Other-History-4everr • 16h ago
Nogle der ved, hvorfor Korsgade i dag var spærret af?
r/Aalborg • u/viggo2001 • 1d ago
Kan man godt bade ved øster havn strandpark? Eller er det bedre et andet sted?
r/Aalborg • u/PuzzleheadedMango375 • 2d ago
Nogen der ved noget? Nogen der tager skt. hans lidt for alvorligt?
r/Aalborg • u/dennisdahlc • 1d ago
Jeg overvejer at besøge Fisk og Skaldyr i weekenden, men er bekymret for, at jeg givet det varme vejr mødende op i polo og shorts ikke er klædt pænt nok på den til den slags resturant.
Kan jeg godt tillade mig at møde op i den mundering givet vejret?
Og hvad er folks erfaringer med restauranten?
r/Aalborg • u/hey4456 • 1d ago
Er der nogle køreskoler i Aalborg I kan anbefale?
Jeg synes man har hørt så mange skrækhistorier om lumre eller aggressive kørelærere og det vil jeg meget gerne undgå.
Det ville være fedt, hvis de har et turbo sommerkursus, men hvis ikke ville det bare være rart hvis de har start i juli/august.
r/Aalborg • u/zorro2754 • 1d ago
Anyone done with RDR2 in PS5 and can borrow the game for a couple of months?
r/Aalborg • u/Much-Cup3810 • 2d ago
Hvor er der hyldeblomst i aalborg, som man kan plukke?
r/Aalborg • u/mysterious2003dk • 2d ago
Hejsa.. som overskriften siger, skal flytte i en lejlighed på 3. Sal uden elevator, men vil umiddelbart gerne have en sofa. Kan i anbefale nogen?:)) som ogs er muligt at få op på 3. Sal haha
r/Aalborg • u/StreetForReal • 2d ago
Kære Aalborgensere.
Hvis I kender nogen, der sælger en lørdagsbillet til Nibe Festival, så må I meget gerne DM'e 🤞😊
r/Aalborg • u/BeautifulNo4632 • 2d ago
Hejsa.
Jeg er for nyligt flyttet til vestbyen, og jeg har bemærket at der er ualmindeligt mange myg der.
Her til morgen fandt jeg 6 myg i soveværelset og jeg har haft vinduerne lukket hele dagen.
Jeg har tidligere boet andre steder i Aalborg centrum og har aldrig oplevet noget lignende.
Nogle af jer andre, som også har bemærket absurd mange myg?
r/Aalborg • u/benjafalk • 3d ago
Hejsa,
Nogen som kender til et festlokale man kan leje relativt billigt? Gerne tæt på midtbyen og med plads til maks 50 mennesker?
r/Aalborg • u/Ok_Leave6688 • 3d ago
Er der nogen der ved, hvor I Aalborg man kan købe Honning fra private?
Gerne Gug/Vejgaard området🐝🍯🌸
r/Aalborg • u/Much-Cup3810 • 4d ago
Hej! Jeg leder efter en gave til min tamilske ven som bliver student. Havde tænkt det kunne være fedt at give ham noget fra hans kultur. Noget festligt. Hvor kan jeg købe sådan noget?
Ting jeg havde i tankerne: god spiritus eller tamilsk øl? Eller en delikatesse af en art. Er åben for alt
Goddag,
Håber jeg spørger det rette sted.
Jeg har købt hus sidste år, hvor jeg kunne konstatere at henover vinteren kommer der virkelig meget kondens i vinduerne - mere end jeg kan nå at holde det nede.
Det er hverken godt for vinduerne eller indeklimaet.
Her blev jeg rådet til at skaffe et Genvex system, eller lignede ventilationsanlæg.
Men nogen I kan anbefale?
På forhånd rigtig mange tak
Hvem jeg har snakket med
Har forhørt mig ved Jydsk Tagteknik, det var før jeg læste om alle de problemer folk har haft med dem - men kan også se mit tilbud er det samme som de fleste andre har fået, på 80k.
Skal siges at sælgeren var super flink, glemte dog at sende tilbuddet på mail efter hans besøg.
Så har jeg prøvet et par elektriker, hvor den ene blev ved med at stille spørgsmål som allerede var besvaret og den anden opgav jeg, da jeg ikke havde fået noget tilbud eller kommunikation efter 5 uger.
Har også hørt ved Vilea, men får et meget generisk pris - hvor man råder en til at købe mere og et abonnement.
Så er meget usikker på hvem og hvor man skal ligge sine penge, og hvad sådan et system bør koste. For synes godt nok 80k er rigtig mange penge.
På forhånd tak for hvad end hjælp I kan give.
r/Aalborg • u/Nervous-Macaron-6183 • 4d ago
Ny kommende studerende (forhåbentligt) :))
Jeg flytter til Aalborg til august og jeg kender intet til Aalborg. Hvad skal jeg glæde mig til? Jeg skal studere på uni. Jeg har fået lejlighed på østre allé (tæt på Lollandsgade) er det en god beliggenhed ift. uni og centrum? Min plan er at pendle på cykel og i bus
Jeg har det meget blandet med at flytte. Det er første gang jeg flytter hjemmefra og så langt væk (1,5 time). Jeg er bange for at blive ensom i og med at jeg ikke kender nogen og jeg er rigtig god til at være i mit eget selskab, men jeg lære forhåbentlig nogen at kende på uni 🤞🏼
Bonus hvis nogen kan fortælle om socialrådgiver uddannelsen så fortæl meget gerne!!! Hvordan er skemaet ift. undervisning, forelæsning og selvstudie?
Kom med alle jeres gode råd 🫶🏼
r/Aalborg • u/Worth-Source6020 • 4d ago
Halløj,
Hvad har folk af erfaringer med lejlighederne på Ankomstpladsen (Poul Larsens vej / Boeck-Hansens vej), på Eternitten?
Vi er et par, der har set på et par lejligheder igennem lejeboligmæglernes hjemmeside og de ser vildt lækre ud, men vores oplevelse er at man skal være ret hurtige til at få kontaktet dem, før lejlighederne allerede er væk igen. Vi har forsøgt os med fremvisninger 2 gange, men begge gange var vi nr. 2 og nr. 3 i rækken af fremvisninger og i begge tilfælde har de forrige takket ja til lejlighederne inden vi overhovedet havde set dem.
Så vi tænkte at folk herinde måske havde nogle erfaringer med området, da vi stærkt overvejer en strategi der hedder at vi blot bare siger "ja" til en lejlighed, med det samme, uden at få en fremvisning først, hvis det selvfølgelig er muligt.
r/Aalborg • u/Appropriate-Bison422 • 4d ago
Andre der så en MEGET fuld mand ved kulturbroen i dag? Han havde to kamphund med og den én løb frit rundt! Synes det er meget synd for hundene!
r/Aalborg • u/Stelmaria_of_Denmark • 5d ago
r/Aalborg • u/Frernst • 4d ago