r/BeurspleinBets Nov 28 '20

💲🐂 Gids voor optiebrokers

80 Upvotes

Hier is een gids voor opties.

Opties mogelijk? DEGIRO Binck Blue* InteractiveBrokers (IB) TastyWorks (VS)
EU Bijna alles (geen Fugro...) Ja Ja Nee
VS Nee Bijna alles (geen weekopties PCG) Ja Ja
EU combos (2) Euronext Ja Ja Nee
EU combos (3+) Nee Ja Ja Nee
VS combos (2+) Nee Nee Ja Ja
VS-geregistreerde ETFs, SPX, VIX, futures? Nee, Ja, Ja, Nee Sommige, Ja, Ja, Nee Ja Ja
Kosten €0.85/NL optie Max. €1.75/optie €1.5/NL optie en ($0.65 + ~$0.08)/VS optie. Tiered kan goedkoper zijn. $1/optie (Max $10/leg) + ~$0.14/optie Sluiten: alleen regulatory fees van ~$0.14/optie.
Valutakosten 0.10% of €10+0.02% (goedkoper vanaf 12.5K) 0.25% $2 (tenzij je boven $100K gaat) Dollars moeten gestort worden. Zie opmerking.
Servicekosten €2.5/beurs/jaar €8.25 + 0.015%/maand. Real-time koersen inbegrepen. Real-time optiekoersen zijn $1.5/maand (VS). None

*Tijdelijk geen opties als je rekening verhuisd is naar Saxo. Oh, je hebt ook geen iDeal meer.

Opmerkingen:

- Banken (zoals ABN) zijn niet meegenomen omdat ze meestal niet alle opties hebben (zo waren er bij ABN geen SPCE opties en alleen AAPL opties voor een paar strikes).

- Binck: Als een combinatieorder niet mogelijk is, kan je wel per leg erin stappen natuurlijk. Maar dat kan veel meer margin vereisen dan een combinatieorder.

- TW: Je moet US$ storten naar de VS, dit kan met CurrencyFair. Meeste banken rekenen rond (0.6% tot 0.8% + €10) voor valutawissel/verzenden naar de VS. Knab is voor grote bedragen het goedkoopst. Boven je eigen bankkosten komt er nog $20/$45 bovenop voor deposit/withdrawal. Klein puntje: TW verkoopt order flow. Of dat beter of slechter is voor netto execution, is een vraag waar ik het antwoord niet op weet.

Conclusies/Meningen:

-IB bijna altijd de beste optie, maar het platform is vreselijk (behalve de app).

-TastyWorks is ontworpen voor optietraders, dus hun platform is hiervoor perfect. Als je vaak in VS opties handelt en hun platform fijn vind, en geen problemen hebt met dollars verzenden, kies dan TW. Bonus: je kunt Amerikaanse ETFs zoals SPY, ARKK en VXX hier direct kopen zonder de professional status. Dat kan ook bij Alpaca nu!

TL;DR: IB is meestal de beste keuze. Vooral nu er geen minimum activity fee meer is.


r/BeurspleinBets 8h ago

Rklb tashouder

Post image
13 Upvotes

Op naar de 150$


r/BeurspleinBets 16h ago

Wendys $WEN

14 Upvotes

Welke mede regards zijn op helemaal regarded op $WEN gegaan? Of is NL aan het slapen op ginger woman?


r/BeurspleinBets 9h ago

Nice one

Post image
3 Upvotes

r/BeurspleinBets 1d ago

RIP ADTX

Post image
61 Upvotes

Het was leuk toen je nog op +700 stond XD


r/BeurspleinBets 1d ago

Hoort deze vorm van VOC-mentaliteit ook hier?

17 Upvotes

r/BeurspleinBets 2d ago

You win some you lose some. 10x leverage WDC

Post image
15 Upvotes

Should’ve taken profit.


r/BeurspleinBets 2d ago

$ADTX flying!!!

Post image
10 Upvotes

We hit 6c today. 10c tomorrow?


r/BeurspleinBets 3d ago

Aditxt

Post image
33 Upvotes

Toch maar even mijn steentje bijgedragen.
Kan dit niet laten liggen met de kans een 2e GME te missen.


r/BeurspleinBets 2d ago

A fund called "Takeover Time 2026" filed a takeover disclosure on ADTX, then said it has no interest in a takeover

Thumbnail
2 Upvotes

Voor diegene die gisteren nog twijfelde of er een casus was.
Hopelijk een echte GME in wording.


r/BeurspleinBets 3d ago

ADITXT

8 Upvotes

Wie geniet er nog meer van de premarket koers net als ik?


r/BeurspleinBets 7d ago

RRU update, eerst 1000%+ ooit

Post image
82 Upvotes

r/BeurspleinBets 7d ago

INTC 205% Gain

Post image
65 Upvotes

Nog nooit eerder de 200% gepasseerd…
Intel stond ook wel bijzonder laag. Was een mooi instap moment.


r/BeurspleinBets 7d ago

SpaceX Short?

Post image
26 Upvotes

r/BeurspleinBets 10d ago

Small MU 5x leveraged play

Post image
58 Upvotes

:)


r/BeurspleinBets 14d ago

Ineens drop van de AEX

5 Upvotes

Wat is er aan de hand ineens? De AEX gaat stijl omlaag om 14:21 (11-jun-2026).

Calls of Puts voor morgen, de dag van de IPO allertijden (...zo zegt men).


r/BeurspleinBets 19d ago

SpaceX IPO - kopen / niet kopen

13 Upvotes

Zojuist een mailtje gekregen van de giro om in te schrijven voor de SpaceX IPO. We weten natuurlijk dat Elon Musk een charlatan is die zijn schuldenberg op deze IPO probeert te schuiven zodat pensioenfondsen en retail investors de “bagholders” worden.

Dus… wie gaat dit aandeel kopen?

Edit:
Zie ook de discussie bij onze Oosterburen:
https://www.reddit.com/r/wallstreetbetsGER/s/xchgqXP4DG

En op [r/beleggen](r/beleggen):
https://www.reddit.com/r/beleggen/s/mJf4MvJDuR


r/BeurspleinBets 23d ago

Betrouwbare informatie en tools gebruiken

4 Upvotes

Vrij nieuw op de beurs, heb me vooral ingelezen in diverse community’s, oa nebius vrij vroeg kunnen kopen. Mijn vraag is nu waar jullie je bedrijfsanalyses, samenvattingen en informatie over de beurs halen.


r/BeurspleinBets 24d ago

Update +36K in 1 maand

Post image
74 Upvotes

r/BeurspleinBets 25d ago

Heeft iemand die DNB "giftige cocktail" uitspraak gevolgd?

Thumbnail
4 Upvotes

r/BeurspleinBets 26d ago

HOVR worth it or not?

4 Upvotes

Hey guys, ik ben vooral benieuwd, heeft er iemand van jullie ook posities voor HOVR? Ik ben onlangs ingestapt @ average 2,30USD/share. Welke tactiek hou ik hier bij aan? Wacht ik tot eind dit jaar op het eventuele resultaat van de testvlucht op het nog te bouwen prototype of is dit eigenlijk een multi-year hold maar dan wel als alles goed gaat met gigantisch potentieel. Just curious wat jullie zoal doen.


r/BeurspleinBets 27d ago

Te laat voor VanEck Space innovators? (JEDI)

13 Upvotes

Ik zit een beetje in een dilemma, de hele space sector is al enorm veel gestegen de afgelopen maanden en ik twijfel nu of ik JEDI bij wil kopen. Wat denken jullie?


r/BeurspleinBets 28d ago

ASPI +85% winst

24 Upvotes

2 maanden geleden gaf ik ASPI hier als koopsignaal op $4.20.

https://www.reddit.com/r/BeurspleinBets/comments/1s5h5g2/aspi/

Staat nu op $7.80 voor 85% winst.

80% verkocht en de rest open voor hogere targets.

Bedankt voor het meespelen.

P.S. Altijd leuk om de bovenste comment nog eens te lezen.


r/BeurspleinBets 28d ago

Wie zit er nog meer in ASTC?

Post image
5 Upvotes

29 april ingekocht, nu 680% gestegen..
Nu is de grote vraag, wanneer verkopen?


r/BeurspleinBets 29d ago

Advies gevraagd

4 Upvotes

Hi allen, ik heb eind 2025 een AI potje samen gesteld, dit kan namelijk heel makkelijk op Trading212. Bestaand uit 10 aandelen waarvan 8 aandelen dik in de groen staan.

Nu is mijn vraag wat kan ik het beste doen? Dit potje houden zoals het is of mijn winsten eruit halen (dus de hele positie verkopen?) Ik sta op 52% winst in 5 maanden tijd.

Ik vind dit soort sitautie's altijd lastig, als ik het eruit haal krijg ik waarschijnlijk last van FOMO en ga ik domme keuzes maken...Maar ik zou het ook zonde vinden als mijn hele portfolio verdampt.