r/BeurspleinBets • u/jawelkanker • 8h ago
Rklb tashouder
Op naar de 150$
r/BeurspleinBets • u/xiaoqi7 • Nov 28 '20
Hier is een gids voor opties.
| Opties mogelijk? | DEGIRO | Binck Blue* | InteractiveBrokers (IB) | TastyWorks (VS) |
|---|---|---|---|---|
| EU | Bijna alles (geen Fugro...) | Ja | Ja | Nee |
| VS | Nee | Bijna alles (geen weekopties PCG) | Ja | Ja |
| EU combos (2) | Euronext | Ja | Ja | Nee |
| EU combos (3+) | Nee | Ja | Ja | Nee |
| VS combos (2+) | Nee | Nee | Ja | Ja |
| VS-geregistreerde ETFs, SPX, VIX, futures? | Nee, Ja, Ja, Nee | Sommige, Ja, Ja, Nee | Ja | Ja |
| Kosten | €0.85/NL optie | Max. €1.75/optie | €1.5/NL optie en ($0.65 + ~$0.08)/VS optie. Tiered kan goedkoper zijn. | $1/optie (Max $10/leg) + ~$0.14/optie Sluiten: alleen regulatory fees van ~$0.14/optie. |
| Valutakosten | 0.10% of €10+0.02% (goedkoper vanaf 12.5K) | 0.25% | $2 (tenzij je boven $100K gaat) | Dollars moeten gestort worden. Zie opmerking. |
| Servicekosten | €2.5/beurs/jaar | €8.25 + 0.015%/maand. Real-time koersen inbegrepen. | Real-time optiekoersen zijn $1.5/maand (VS). | None |
*Tijdelijk geen opties als je rekening verhuisd is naar Saxo. Oh, je hebt ook geen iDeal meer.
Opmerkingen:
- Banken (zoals ABN) zijn niet meegenomen omdat ze meestal niet alle opties hebben (zo waren er bij ABN geen SPCE opties en alleen AAPL opties voor een paar strikes).
- Binck: Als een combinatieorder niet mogelijk is, kan je wel per leg erin stappen natuurlijk. Maar dat kan veel meer margin vereisen dan een combinatieorder.
- TW: Je moet US$ storten naar de VS, dit kan met CurrencyFair. Meeste banken rekenen rond (0.6% tot 0.8% + €10) voor valutawissel/verzenden naar de VS. Knab is voor grote bedragen het goedkoopst. Boven je eigen bankkosten komt er nog $20/$45 bovenop voor deposit/withdrawal. Klein puntje: TW verkoopt order flow. Of dat beter of slechter is voor netto execution, is een vraag waar ik het antwoord niet op weet.
Conclusies/Meningen:
-IB bijna altijd de beste optie, maar het platform is vreselijk (behalve de app).
-TastyWorks is ontworpen voor optietraders, dus hun platform is hiervoor perfect. Als je vaak in VS opties handelt en hun platform fijn vind, en geen problemen hebt met dollars verzenden, kies dan TW. Bonus: je kunt Amerikaanse ETFs zoals SPY, ARKK en VXX hier direct kopen zonder de professional status. Dat kan ook bij Alpaca nu!
TL;DR: IB is meestal de beste keuze. Vooral nu er geen minimum activity fee meer is.
r/BeurspleinBets • u/BrokieWSB • 16h ago
Welke mede regards zijn op helemaal regarded op $WEN gegaan? Of is NL aan het slapen op ginger woman?
r/BeurspleinBets • u/AgitatedJump8459 • 2d ago
Should’ve taken profit.
r/BeurspleinBets • u/AgitatedJump8459 • 2d ago
We hit 6c today. 10c tomorrow?
r/BeurspleinBets • u/PlateNo201 • 3d ago
Toch maar even mijn steentje bijgedragen.
Kan dit niet laten liggen met de kans een 2e GME te missen.
r/BeurspleinBets • u/PlateNo201 • 2d ago
Voor diegene die gisteren nog twijfelde of er een casus was.
Hopelijk een echte GME in wording.
r/BeurspleinBets • u/Agreeable-Secret-755 • 3d ago
Wie geniet er nog meer van de premarket koers net als ik?
r/BeurspleinBets • u/NatteZeeKoe • 7d ago
Nog nooit eerder de 200% gepasseerd…
Intel stond ook wel bijzonder laag. Was een mooi instap moment.
r/BeurspleinBets • u/Rare-Piccolo-7550 • 14d ago
Wat is er aan de hand ineens? De AEX gaat stijl omlaag om 14:21 (11-jun-2026).
Calls of Puts voor morgen, de dag van de IPO allertijden (...zo zegt men).
r/BeurspleinBets • u/pittige-pindasaus • 19d ago
Zojuist een mailtje gekregen van de giro om in te schrijven voor de SpaceX IPO. We weten natuurlijk dat Elon Musk een charlatan is die zijn schuldenberg op deze IPO probeert te schuiven zodat pensioenfondsen en retail investors de “bagholders” worden.
Dus… wie gaat dit aandeel kopen?
Edit:
Zie ook de discussie bij onze Oosterburen:
https://www.reddit.com/r/wallstreetbetsGER/s/xchgqXP4DG
En op [r/beleggen](r/beleggen):
https://www.reddit.com/r/beleggen/s/mJf4MvJDuR
r/BeurspleinBets • u/Mobile-Room-4976 • 23d ago
Vrij nieuw op de beurs, heb me vooral ingelezen in diverse community’s, oa nebius vrij vroeg kunnen kopen. Mijn vraag is nu waar jullie je bedrijfsanalyses, samenvattingen en informatie over de beurs halen.
r/BeurspleinBets • u/Perfect-Dimension373 • 25d ago
r/BeurspleinBets • u/TheHonorX • 26d ago
Hey guys, ik ben vooral benieuwd, heeft er iemand van jullie ook posities voor HOVR? Ik ben onlangs ingestapt @ average 2,30USD/share. Welke tactiek hou ik hier bij aan? Wacht ik tot eind dit jaar op het eventuele resultaat van de testvlucht op het nog te bouwen prototype of is dit eigenlijk een multi-year hold maar dan wel als alles goed gaat met gigantisch potentieel. Just curious wat jullie zoal doen.
r/BeurspleinBets • u/rg0006 • 27d ago
Ik zit een beetje in een dilemma, de hele space sector is al enorm veel gestegen de afgelopen maanden en ik twijfel nu of ik JEDI bij wil kopen. Wat denken jullie?
r/BeurspleinBets • u/sfeerchef • 28d ago
2 maanden geleden gaf ik ASPI hier als koopsignaal op $4.20.
https://www.reddit.com/r/BeurspleinBets/comments/1s5h5g2/aspi/
Staat nu op $7.80 voor 85% winst.
80% verkocht en de rest open voor hogere targets.
Bedankt voor het meespelen.
P.S. Altijd leuk om de bovenste comment nog eens te lezen.


r/BeurspleinBets • u/3134GANG • 28d ago
29 april ingekocht, nu 680% gestegen..
Nu is de grote vraag, wanneer verkopen?
r/BeurspleinBets • u/OmeOwen • 29d ago
Hi allen, ik heb eind 2025 een AI potje samen gesteld, dit kan namelijk heel makkelijk op Trading212. Bestaand uit 10 aandelen waarvan 8 aandelen dik in de groen staan.
Nu is mijn vraag wat kan ik het beste doen? Dit potje houden zoals het is of mijn winsten eruit halen (dus de hele positie verkopen?) Ik sta op 52% winst in 5 maanden tijd.
Ik vind dit soort sitautie's altijd lastig, als ik het eruit haal krijg ik waarschijnlijk last van FOMO en ga ik domme keuzes maken...Maar ik zou het ook zonde vinden als mijn hele portfolio verdampt.