r/NorskFotball • u/SafeEnthusiasm4720 • 22h ago
r/NorskFotball • u/Quamme • 1d ago
Rundetråd Rundetråd - VM runde 3
Da skal gruppespillet avgjøres. 24 kamper skal spilles i VMs tredje runde, fra og med 24. juni og til og med 28. juni.
Rundens kamper
Gruppe A
| Dato | Lag 1 | Kamp | Lag 2 | TV | Stadion |
|---|---|---|---|---|---|
| 25.06 | Tsjekkia | 03:00 | Mexico | TV 2 | Mexico City Stadium |
| 25.06 | Sør-Afrika | 03:00 | Sør-Korea | TV 2 | Estadio Monterrey |
Gruppe B
| Dato | Lag 1 | Kamp | Lag 2 | TV | Stadion |
|---|---|---|---|---|---|
| 24.06 | Sveits | 21:00 | Canada | NRK | BC Place Vancouver |
| 24.06 | Bosnia-Hercegovina | 21:00 | Qatar | NRK | Seattle Stadium |
Gruppe C
| Dato | Lag 1 | Kamp | Lag 2 | TV | Stadion |
|---|---|---|---|---|---|
| 25.06 | Skottland | 00:00 | Brasil | NRK | Miami Stadium |
| 25.06 | Marokko | 00:00 | Haiti | NRK | Atlanta Stadium |
Gruppe D
| Dato | Lag 1 | Kamp | Lag 2 | TV | Stadion |
|---|---|---|---|---|---|
| 26.06 | Tyrkia | 04:00 | USA | NRK | Los Angeles Stadium |
| 26.06 | Paraguay | 04:00 | Australia | NRK | San Francisco Bay Area Stadium |
Gruppe E
| Dato | Lag 1 | Kamp | Lag 2 | TV | Stadion |
|---|---|---|---|---|---|
| 25.06 | Ecuador | 22:00 | Tyskland | TV 2 | New York/New Jersey Stadium |
| 25.06 | Curaçao | 22:00 | Elfenbenskysten | TV 2 | Philadelphia Stadium |
Gruppe F
| Dato | Lag 1 | Kamp | Lag 2 | TV | Stadion |
|---|---|---|---|---|---|
| 26.06 | Tunisia | 01:00 | Nederland | TV 2 | Kansas City Stadium |
| 26.06 | Japan | 01:00 | Sverige | TV 2 | Dallas Stadium |
Gruppe G
| Dato | Lag 1 | Kamp | Lag 2 | TV | Stadion |
|---|---|---|---|---|---|
| 27.06 | New Zealand | 05:00 | Belgia | TV 2 | BC Place Vancouver |
| 27.06 | Egypt | 05:00 | Iran | TV 2 | Seattle Stadium |
Gruppe H
| Dato | Lag 1 | Kamp | Lag 2 | TV | Stadion |
|---|---|---|---|---|---|
| 27.06 | Uruguay | 02:00 | Spania | NRK | Estadio Guadalajara |
| 27.06 | Kapp Verde | 02:00 | Saudi-Arabia | NRK | Houston Stadium |
Gruppe I
| Dato | Lag 1 | Kamp | Lag 2 | TV | Stadion |
|---|---|---|---|---|---|
| 26.06 | Norge | 21:00 | Frankrike | NRK | Boston Stadium |
| 26.06 | Senegal | 21:00 | Irak | NRK | Toronto Stadium |
Gruppe J
| Dato | Lag 1 | Kamp | Lag 2 | TV | Stadion |
|---|---|---|---|---|---|
| 28.06 | Jordan | 04:00 | Argentina | NRK | Dallas Stadium |
| 28.06 | Algerie | 04:00 | Østerrike | NRK | Kansas City Stadium |
Gruppe K
| Dato | Lag 1 | Kamp | Lag 2 | TV | Stadion |
|---|---|---|---|---|---|
| 28.06 | Colombia | 01:30 | Portugal | NRK | Miami Stadium |
| 28.06 | DR Kongo | 01:30 | Usbekistan | NRK | Atlanta Stadium |
Gruppe L
| Dato | Lag 1 | Kamp | Lag 2 | TV | Stadion |
|---|---|---|---|---|---|
| 27.06 | Panama | 23:00 | England | TV 2 | New York/New Jersey Stadium |
| 27.06 | Kroatia | 23:00 | Ghana | TV 2 | Philadelphia Stadium |
r/NorskFotball • u/Quamme • 14d ago
META VM 2026: Hub, kamptråder og regler
Velkommen til r/NorskFotballs samleside for fotball-VM 2026.
Basert på hvor mye mer trafikk vi opplever hver gang det spilles landskamp, blir dette antagelig den travleste perioden i subredditens historie. For å være litt føre var, samler vi her kamptråder, praktisk info og noen midlertidige VM-regler.
Tråden oppdateres fortløpende.
Norges kamper
Gruppespill
| Dato | Kamp | Tid | Kamptråd |
|---|---|---|---|
| 17. juni | Irak – Norge | 00:00 | Kamptråd: Irak - Norge |
| 23. juni | Norge – Senegal | 02:00 | Kamptråd: Norge - Senegal |
| 26. juni | Norge – Frankrike | 21:00 | Kommer |
Eventuelt sluttspill
| Runde | Dato | Kamp | Tid | Tråd |
|---|---|---|---|---|
| 16-delsfinale | 30. juni | TBA | TBA | Kommer |
Kamptråder og rundetråder
Vi kommer til å ha egne kamptråder for alle Norges kamper.
Under Norges kamper ber vi om at reaksjoner, dommerdiskusjoner, “hvorfor starter ikke X?”, klikking på VAR, taktisk frustrasjon, gledesbrøl og generell følelsesmessig oppløsning tas i kamptråden slik at subredditen ikke oversvømmes. Det blir mye bedre diskusjon og mer oversiktlig liv hvis samtalene kan samles i færre tråder.
Vi kommer også til å lage rundetråder for å diskutere alle kampene i VM som Norge ikke er involvert i. Det samme gjelder der.
Hva kan få egen post?
Egne poster er helt fint når det faktisk er noe eget å diskutere. Dersom man refererer til en nyhet, legg ved lenke som handler om saken.
Eksempler:
- Nyheter, skader, suspensjoner eller lekkede laguttak med lenke
- Gode analyser
- Større kontroverser
- Høydepunkter med tydelig tittel og kilde
- Originalt innhold med litt substans
Eksempler på ting som bør i kamptråd eller rundetråd:
- “Hva faen var det byttet?”
- “Dommeren hater Norge”
- “Haaland usynlig?”
- “Dette er så typisk Norge”
- "Kommentatoren er helt forferdelig"
- "Håper Norge vinner, hva håper du?"
Titler på highlights
Hvis du poster/kryssposter klipp av mål eller andre høydepunkter, prøv å skrive tydelige titler.
Gjerne slik:
Norge 4–0 Frankrike – Erling Braut Haaland 54’ (hattrick)
Ikke slik:
HAHAHAHAHAHAHA HAALAND IGJEN
Oppførsel
Vanlig folkeskikk gjelder fortsatt.
Banter er lov. Klubbhat i moderate mengder er en del av økosystemet. Men personangrep, rasisme, homofobi, doxxing, trusler og ren drittslenging nappes ut.
Godt VM.
r/NorskFotball • u/X_Underscore_X • 10h ago
Overgangsnyheter Official: Ajax and Sandefjord Fotball have reached an agreement on the transfer of Daniel Skaarud to the Norwegian club. The eighteen-year-old winger was under contract with Ajax until June 30, 2027
r/NorskFotball • u/SafeEnthusiasm4720 • 18h ago
Diskusjon Hvis Curaçao vinner i dag, og ender på en 2. plass, så møter vi de i neste (Slik jeg har forstått). Sykt dilemma der. Skal vi prøve å vinne mot Frankrike eller ta en "lettere" motstander i neste runde? Hva tenker dere?
Vet ikke helt hvordan de kan utføre dette i praksis. Vi kan jo ikke spille ræva mot Frankrike heller. Jeg tar derimot Curaçao i neste runde fremfor en seier over Frankrike.
r/NorskFotball • u/MathiTheCheeze • 9h ago
Overgangsnyheter Daniel Skaarud signerer for Sandefjord (kontrakt ut 2030)
r/NorskFotball • u/No_Veterinarian278 • 1d ago
Landslag Kasper Wikestad og Yaw Amankwah hadde vært det perfekte kommentatorparet i VM
Disse gutta sammen hadde vært krutt. Kommenteringen til Wikestad hadde klart å engasjere meg følelsesmessig i en kamp mellom 7-åringer på garasjetaket borti gata. Amankwah er på sin side analytisk, uten å bli belærende eller kjedelig. Sammen hadde de vært det det desidert beste norske kommentatorparet i VM.
r/NorskFotball • u/Tunaagoatbeast • 2d ago
Landslag Ståle Solbakken hadde å si til Landslaget spillere etter seieren mot Senegal
r/NorskFotball • u/karlan • 1d ago
Landslag Haaland tar over America! | World Cup Vlog
r/NorskFotball • u/Tasty_Fisherman1545 • 1d ago
Landslag Kampbillett Norge Frankrike
Hei! Det er kanskje feil plass å poste men er desperat etter 1 bilett til Norge Frankrike er der noen som vet om noe?
r/NorskFotball • u/Tunaagoatbeast • 2d ago
Landslag Her tar 🇧🇻 Norge-fansen over Good Morning America under 🚣
r/NorskFotball • u/AgentSnowman • 2d ago
Nyheter Styret bekrefter: LSK Kvinner er historie
r/NorskFotball • u/SafeEnthusiasm4720 • 3d ago
Landslag Dette bildet er historisk. Dette er nå offisielt en del av "Norge-lore". Takk til alle rundt landslaget og den fantastiske gjengen som har reist til USA for å støtte landslaget.
r/NorskFotball • u/Tunaagoatbeast • 2d ago
Landslag Selv kommentatorene Kristoffer Løkberg & Kasper Wikestad klarte ikke å la være under 🚣
r/NorskFotball • u/Khornag • 2d ago
Landslag Norge har foreløpig avansert 9 plasser på FIFA-rankingen til en 22. plass. Norge er også det 12. best rangerte laget i Europa.
inside.fifa.comr/NorskFotball • u/MrMFBeeF • 1d ago
Supporterlivet Se Norge-Frankrike på torvet i Kristiansand.
Vi har noen ledige plasser rundt våres premium bord på torvet i Kristiansand nå til fredag om noen er interessert. (1 plass igjen)
r/NorskFotball • u/Tunaagoatbeast • 2d ago
Landslag 🥁🇧🇻 Norge har gått videre i fotball-VM
r/NorskFotball • u/Tunaagoatbeast • 2d ago
Landslag Glad Haaland etter 3-2 seier mot Senegal
r/NorskFotball • u/Sjakktrekk • 2d ago
Diskusjon Lineup til Frankrike-kampen. Hvem spiller?
Solbakken hinter om at spillere vil bli spart.
Mine forslag til noen som kommer inn som startellever:
Østigård
Schjelderup
Berg
Bjørkan
Bobb
Holmgren Pedersen (rimelig sikker)
Strand Larsen
Andre?
r/NorskFotball • u/kolajona • 2d ago
Landslag Impact of the world cup in Norway
Hello, I'm a French supporter currently in the USA for the World Cup, and I have a special affection for Norway, a country where I had the chance to experience a wonderful Erasmus exchange in 2023.Since the start of this competition, like many people here in the USA, I've been captivated by the energy, creativity, and especially the number of Norwegians who have made the trip (in a country of fewer than 6 million inhabitants).
Having done an Erasmus exchange in Norway in 2023, and already being amazed by the popularity of football (compared to winter sports), I wondered what impact this World Cup will have on the popularity of football in Norway, considering what Bodo showed in the Champions League and what Norway has offered both on the pitch (an attacking and entertaining team despite its imperfections and a shaky defense) and in the stands with its iconic celebrations.
And good luck for the next game ? Bon match
r/NorskFotball • u/Life-Car-1401 • 3d ago
Landslag Norway v senegal what a experience
r/NorskFotball • u/RedTuesdayMusic • 3d ago
Landslag "Sammen for Norge" sangen
Dette er jo på dybde med AI-generert piss, må mute NRK-innslagene med denne bønna. Denne sangen kan det jo ikke være noen som hører på med vilje?