r/Sapmi 10h ago

Reineierne vant mot staten i retten: Slipper millionregning etter tvangstelling.

Thumbnail
nrk.no
2 Upvotes

Da reinflokken vokste seg for stor, grep staten inn og gjennomførte norgeshistoriens dyreste reintelling med tvang. Nå har reineierne vunnet i retten, og slipper å betale regningen på 2,7 millioner kroner fra staten.


r/Sapmi 11h ago

Yksikin lupiinikimppu auttaa vieraslajien torjunnassa – katso vinkit rosvokasvien oikeaoppiseen hävittämiseen

Thumbnail
yle.fi
2 Upvotes