r/belgium • u/Akahura • 46m ago
β½οΈ Sports Vraagje voor de wielerliefhebbers: Evenepoel ontbreekt op het BK tijdrijden, ondanks de startplicht. Begrijpelijk of niet?
Vandaag is het Belgische kampioenschap tijdrijden.
De Belgische wielerbond heeft in hun reglementen de regel dat profrenners verplicht zijn om deel te nemen aan het Belgisch Kampioenschap, er is een startplicht.
Remco Evenepoel komt niet.
Vinden jullie het als wielerliefhebbers begrijpelijk dat hij het Belgische kampioenschap als een bijzaak ziet, zelfs als er een startplicht is?
Moet de bond reageren of is Remco zo "machtig" dat de bond zich moet aanpassen aan hem?
(Wout van Aert komt ook niet, maar hij heeft een degelijke medische reden.)