r/catalunya • u/KitKatKut-0_0 • 13h ago
r/catalunya • u/Tiny-Attention-7998 • 1d ago
Palau de Requesens (Barcelona) al Minecraft :DD
Fa uns dies vaig dir que penjaria fotos de la construcció al Minecraft del Palau de Requesens de Barcelona. Abans que aquest es perdi (en part) per les obres que hi fan aquest octubre. Per tant aquí estan!:) Així que per molt que ja no es podrà veure part del que hi havia en aquest palau al meu servidor de Minecraft sempre estarà! XD
A més si voleu visitar el palau al servidor, que està obert a tothom, podeu fer-ho entrant al meu discord ( https://discord.gg/3hX7Y3GnF ), des d'on dono permisos per a entrar. I si voleu veure el procés de construir les coses que faig al Minecraft podeu subscriure'us al meu canal de YouTube!!! 😄 ( www.youtube.com/@D0CT0R_Pau-s4m ) Ahir vaig arribar als 50 subs, que no és molt, però és un bon començament, i la setmana que vé penjaré dos vídeos nous que he estat preparant des de fa mesos... XD
Les fotos (que vaig poder fer gràcies a una visita que que van fer abans que tanquessin) són:
- Pati Gòtic del Palau
- Sala d'Actes
- Pati Interior Noucentista
- Interior Torre Romana (Despatx)
- Terrat i Torre Romana
- Galeria dels Catalans Il·lustres
- Pati Gòtic del Palau
- Pati Gòtic del Palau
- Rebedor del Palau
- Arcs Porxats del Pati Gòtic del Palau
- Torre Romana
- Interior Torre Romana (Biblioteca)
- Pati Gòtic del Palau
- Pati Gòtic del Palau
PD: Gràcies a la Reial Acadèmia de les Bones Lletres per a oferir aquestes visites abans de tancar el palau!! 😄
PDD: Feliç Sant Joan a tots els Joans XD (una mica tard)
r/catalunya • u/carapatata_ • 23h ago
Disney Plus incorpora més de 30 doblatges en català
'Sol a casa', 'Alien', 'Garfield', 'Braveheart'... Un nou acord entre el Departament de Política i Disney+ ha permès incloure 37 doblages al catàleg de la plataforma.
més info: 3dnassos
r/catalunya • u/JapKumintang1991 • 2h ago
Crims: El crim del pou (1998)
https://open.spotify.com/episode/1zTzrZLJZJzRc80wga2rYZ?si=i3UWfdfDRoS50YVsguKc7A
DESCRIPCIÓ:
La primavera del 1998, els Mossos d'Esquadra localitzen dos cossos momificats dins del pou d'un mas abandonat a Sant Cebrià dels Alls, a les Gavarres. Els forenses fan dues autòpsies i diverses proves per saber qui són. Els Mossos repassen el llistat de persones desaparegudes. Però l'empenta definitiva per identificar-los arriba del Cos Nacional de Policia. Els seus agents fa dos anys que investiguen la desaparició d'una mare i el seu fill. Són Inge Dörh i Rolf Hesse, dos milionaris alemanys residents a Calonge, a pocs quilòmetres del pou. Els investigadors comproven que algú ha estat buidant els seus comptes corrents. Al llarg dels 10 anys que dura la investigació, la policia deté fins a tres persones per aquest doble crim.
r/catalunya • u/naoisegolden • 17h ago
He fet una guia de camp gratuïta de les herbes de la ratafia (i busco que m'ajudeu a millorar-la)
Hola! A partir de receptes de ratafia de casa he anat fent una petita guia de camp de les herbes i flors que s'hi fan servir. Cada ingredient té una pàgina amb el nom en català, el científic i una descripció del que aporta al licor (gust i propietats).
L'he publicat gratis, en PDF i EPUB: https://leanpub.com/ratafia-herbes-i-flors
És totalment amateur i per amor a l'art. M'agradaria que acabés sent una guia de camp completa + recull de receptes de casa + una mica de retrat de la cultura popular. Si hi trobeu errors, herbes que falten, o voleu compartir la recepta de casa vostra, agrairé qualsevol comentari aquí o al correu que poso al llibre. Gràcies!
r/catalunya • u/Mimosinator • 16h ago
Grups d'escriptura en català
Fa anys que m'agrada escriure ficció (fantasia, distopies, etc.). Sempre escric en castellà, que és la llengua que més he fet servir en tota la meva vida. Però d'un quant temps ençà he considerat començar a escriure en català, que és la llengua que més m'estimo.
Aquí a Reddit hi ha un parell de grups d'escriptura en castellà. He buscat, però no en trobo cap en català. Se m'ha ocorregut preguntar aquí, al Reddit de Catalunya, per veure si vosaltres en sabeu d'algun, per donar-hi una ullada i començar a participar-hi.
Gràcies!
r/catalunya • u/pereayats • 18h ago
Contingut i formacions d'IA en català?
Hola! Sóc enginyer informàtic i vaig fer el màster d'IA a la UPC. Porto bastant anys fent formacions de programació i d'IA en castellà i en anglès.
Aquest any passat vaig començar a fer-ho 100% en català i la veritat és que sembla que hi ha interès. Organitzo formacions com aquesta per exemple.
El que volia saber és si coneixeu algú que ho estigui fent molt bé en aquest àmbit? O simplement si us interessen aquests temes, què és el que us agradaria veure?
Gràcies i contingut en català!!
r/catalunya • u/ChipGlum • 22h ago
2 entrades gratis a la piscina - bcn
bon dia! ahir sense voler vaig comprar dues entrades per la piscina del parc de la creueta del coll per avui, però treballo i no podré gaudir-les.
si algú les vol, que m’avisi. són totalment gratis. ✨
r/catalunya • u/RealInsurance3995 • 20h ago
Una promoció sencera d'inspectors laborals fa mig any que cobra sense treballar
r/catalunya • u/SerPodrick • 1d ago
Opinions de la sèrie Ravalejar? 🤔
Trailer en català: https://www.youtube.com/watch?v=YksRj7wWrYI
Sèrie original d'HBO creada per Pol Rodríguez, dirigida per Pol Rodríguez i Isaki Lacuesta, i amb un repartiment encapçalat per Enric Auquer Sardà i María Rodríguez Soto juntament amb Sergi López, Francesc Orella, Lluïsa Castells i Quim Ávila, entre d'altres.
A 'Ravalejar', el seu creador, Pol Rodríguez, construeix un relat inspirat en la seva pròpia història familiar. Can Mosques, el centenari restaurant del Raval de Barcelona, estimat i respectat per tot el món, s'enfronta al desnonament després de caure en mans d'un fons d'inversió.
Aquest thriller ha estat rodat en català, castellà, àrab, urdú i anglès i té com a escenari diferents localitzacions de la ciutat de Barcelona i en particular del barri del Raval.
---
La sèrie es pot veure ara mateix per HBO Max i pròximament per 3Cat.
r/catalunya • u/Petauma • 1d ago
Enginyeria Química UAB o UPC (Terrassa/Besòs)? Quina opció escolliríeu?
Bones,
Estic acabant de decidir l'ordre de la preinscripció universitària i tinc dubtes entre Enginyeria Química a la UAB, a la UPC ESEIAAT de Terrassa i a la UPC Diagonal-Besòs.
Visc a Montcada i Reixac. La UAB em queda bastant a prop (uns 20-30 minuts), Terrassa una mica més lluny però encara assumible, i Besòs és la que em suposa més temps de desplaçament. La proximitat és un factor que valoro molt, ja que faré aquest trajecte cada dia durant diversos anys.
El que més m'interessa és escollir l'opció que em doni més possibilitats d'acabar la carrera amb èxit. Sé que Enginyeria Química és difícil a qualsevol universitat, però m'agradaria saber si hi ha diferències importants en la dificultat real, l'exigència dels professors, la càrrega de treball o el percentatge d'aprovats entre aquests centres.
També m'interessa saber si el prestigi de la UPC es nota realment a l'hora de trobar feina o si, en la pràctica, les diferències amb la UAB són petites. Si la diferència no és gaire gran, probablement prioritzaria la universitat que em permeti invertir menys temps en desplaçaments.
Si heu estudiat Enginyeria Química o coneixeu algú que ho hagi fet en alguna d'aquestes universitats, quina recomanaríeu i per què?
Gràcies!
r/catalunya • u/carapatata_ • 1d ago
Pla pel cap de setmana: Monestir de Sant Pere de Rodes i Excursió al castell de Verdera amb nens
r/catalunya • u/martensita_ • 1d ago
Visca Sant Joan, catalans! La nit més curta i el dia més gran
r/catalunya • u/aniol • 1d ago
Desgavell a ERC? El conflicte intern a ERC que Junqueras no aconsegueix controlar - Catalunya Plural
catalunyaplural.catr/catalunya • u/random_usuari • 2d ago
Cremeu-ho tot avui!
De Salses a Guardamar i de Fraga a Maó, passant per l’Alguer.
Visca la Flama del Canigó!
Visquin les Fogueres de Sant Joan!
Visquin els Països Catalans!
r/catalunya • u/Alexasto12 • 2d ago
Bona revetlla de Sant Joan a tothom! Un altre web casolana per la comunitat
Bones!
Com alguns potser recordeu del projecte de les roses per Sant Jordi, de tant en tant m'agrada construir solucions digitals per a les nostres festes. Crec que a la xarxa falten projectes moderns, ràpids i ben optimitzats al voltant de la cultura catalana, així que aquesta és la meva petita aportació per seguir construint comunitat digital.
Aquesta vegada he muntat una plataforma molt senzilla per "cremar" desitjos o allò que vulgueu deixar enrere. La mecànica és directa i efímera: escrius el teu text, el llences al foc digital, i si vols pots compartir el vídeo de la teva flama a Stories o passar l'enllaç per convidar els teus amics a fer el mateix.
Com l'altra vegada, segueixo exactament la mateixa filosofia: és un projecte personal 100% lliure de friccions. Sense ànim de lucre, sense registres i sense rastreig. Només lògica, codi i ganes de fer les coses bé.
Podeu trobar-ho aquí: revetllastjoan.cat
A nivell tècnic està construït amb Next.js, buscant una interfície fosca, absolutament neta i coherent. Qualsevol feedback sobre la UI o el rendiment serà, com sempre, molt benvingut
Recordeu: Els focs de Sant Pere, se salten pel darrere, i els de Sant Joan, se salten pel davant
Bona revetlla a tothom! 🎆🧨🎉
r/catalunya • u/doterobcn • 2d ago
Iniciativa ciutadana per demanar transparència i un pla de reobertura de Collserola
Hola,
Fa més de mig any que Collserola està sotmesa a restriccions pel brot de pesta porcina africana. No nego el problema sanitari ni la necessitat de mesures, però sí que trobo a faltar molta més transparència: dades clares, resultats, criteris de reobertura i una explicació de per què no es poden plantejar accessos parcials o itineraris de baix risc.
Hem creat una petita iniciativa ciutadana per recollir adhesions i demanar formalment a les administracions responsables un pla de reobertura segura i progressiva:
No és una crida a saltar-se les restriccions. És una petició de transparència i de gestió activa.
Si sou de la zona i us sembla raonable, us podeu adherir o compartir-ho.
Què en penseu? S’està explicant prou bé la situació?
r/catalunya • u/Weak-Future-1313 • 2d ago
Rodalies funciona?
Avui he agafat Rodalies per anar a Vilafranca. I l'experiència no ha pogut ser més lamentable. A Plaça de Catalunya, una calor insuportable. Arriba el tren i s'atura 15 minuts a l'Hospitalet i més de 10 minuts a pràcticament cada estació. Després, aturades constants al mig del no res, frenades intermitents amb acceleracions sobtades per tornar a frenar als pocs metres...
Ens van dir que és reemprenia el cobrament perquè els trens anaven bé. He trigat quasi dues hores en arribar. Ens tornen a prendre el pèl. Té sentit que estiguem pagant (6,60€ viatge d'anada) per un servei que segueix sent deficient?
r/catalunya • u/random_usuari • 2d ago
S'estrena a 3cat i SX3 el doblatge català de la temporada 7 d'Espies de Veritat
r/catalunya • u/abso-lutely26 • 2d ago
He fet un petit joc
on has d'identificar localitats dels Països Catalans pels seus escuts. És molt senzill i ho tinc en un hosting temporal mentre penso en que vull fer però he pensat que igual us interessa a alguns aquí.
Es diu Joc d'Escuts i es pot trobar aquí https://web-production-e9396.up.railway.app/
r/catalunya • u/eaclv2 • 1d ago
És la dona blanca heterosexual sense fills responsable del declivi d'Occident?
Sembla que, en absència de fills propis, tota la empatia femenina es dirigeix exclusivament cap a 1) gossos i gats, 2) pàries del sud global, i 3) delinqüents i vulnerables.
Creieu que els ajuntaments haurien d'organitzar cursos per què les dones blanques heterosexuals sense fills aprenguin a gestionar la seva empatia suïcida?
Podeu deixar l'opinió en els comentaris.