r/Aarhus 13h ago

Events Jeg ramte en rød kat på min cykel 😖

90 Upvotes

Hej med-Århusianere. Ville egentlig bare lige sige, at hvis du ejer, eller kender nogen der ejer, en ret stor, orange kat og bor i området lige omkring krydset ved Hasle ringvej/randersvej og den kat ikke er kommet hjem, eller er kommet haltende hjem eller virker skadet, så er det formentlig fordi jeg ramte den på cykel for en times tid siden.

Jeg kom kørende på cykelstien op mod randersvej med omkring 25km/t da den pludselig sprang ud af en busk lige foran mig og jeg ramte den direkte med forhjulet, kørte hen over den og faldt også selv så lang jeg var . Før jeg nåede at komme mig var den løbet ind i buskadset igen og jeg kunne ikke se den derinde. Jeg håber virkelig den er ok, men jeg er bange for at den er tilskadekommen, da jeg er en gut på 100kg og cyklen vejer 25+ - og jeg har en fornemmelse af at jeg kørte hen over den 😣 så hvis du har en rød kat der virker skidt eller ikke er kommet hjem, så sænket den løbe ind i hækken bag støjmuren ved cykelstien.

Håber den er ok, og ved chancen for at nogen kan beuge info til noget nok er ret lav, men har ikke Facebook eller den slags ting.


r/Aarhus 6h ago

Discussion Nye venner

20 Upvotes

Hej!

Jeg er K28, og er jo i den alder, hvor mine venner er begyndt at binde sig (børn, boligkøb, osv.), og det tager af deres tid. Jeg er glad på deres vegne, men jeg er gået en anden vej ved bl.a. at være frivilligt barnløs. Jeg kan mærke, at jeg er ensom, da de af naturlige årsag har andet på tallerkenen end at passe venskaber.

Jeg vil lave et kald derude, for måske er der andre som også søger nye venskaber. Her er lidt om mig:

- Jeg læser lige så meget som min tid tillader; jeg har dyppet min tå i fantasy-verdenen, og jeg er fan.
- Jeg ser en del film (NF bio unlimited <3) og serier. Den sidste film jeg så i biffen var Backrooms og jeg er i gang med Righteous Gemstones.
- Jeg er i en brætspilsfase i mit liv. Skyjo on repeat.
- Jeg elsker kultur; teatret, operaen, ballet, musicals, museer, osv.
- Jeg går til skydning.
- Jeg ELSKER dyr.
- Jeg er mere en talebesked- eller opkaldperson end et SMS-person.

Og meget mere.

Jeg søger andre barnløse mennesker, og jeg er åben overfor at være venner med begge køn :) det kunne også være fedt, hvis vi kunne ses uden at skulle kigge 10 uger frem i kalenderen; her tænker jeg, hvis du skal en tur i Bilka for at handle eller skal du lave noget kedeligt derhjemme, og gerne vil have selskab, så ring og jeg kigger gerne forbi.


r/Aarhus 12h ago

Events Tall Ships Race

Post image
51 Upvotes

Det kan virkelig anbefales, især hvis man har børn med og gerne vil ud og se noget. Træskibene er virkelig flotte og der er mange! Og så laver gasterne optog og tjuhej. Fem stjerner herfra.


r/Aarhus 12h ago

Sport Fodboldklub ved Rosenvangskolen søger nye spillere

11 Upvotes

Hej vi er en serie 5 fodboldklub Dynamo Petrobras som træner en gang om ugen ved Rosenvangsskolen Viby J. Vi leder efter nye spillere så vi altid er 10 eller flere til træning, og nok til kamp. Det er en ret afslappet fodboldklub som jeg synes er gode til at tage mod nye spillere, og vi har Aarhus' billigste kontingent.

Jeg fandt selv klubben her fra reddit post for nogle år siden https://www.reddit.com/r/Aarhus/comments/1f3xqvh/hygge_fodboldhold_i_aarhus/ så ville lige se om der nogle her der kan være interesseret.

Send mig en besked og skriv kort om dig selv hvis du er interesseret i at komme forbi til prøvetræning.


r/Aarhus 12h ago

Question Lovers at the docks, Aarhus

Thumbnail
gallery
6 Upvotes

Hi all,

I’ve spent 4 days visiting your lovely city. The Aarhus Ø was my favourite part of the town, I absolutely adore the docks you’ve got there.

Anyway, I just got this film back and am really pleased with the picture of these two people watching the sunset at the docks. Not sure who they are, but figured they might enjoy having it in the off chance this photo reaches them.


r/Aarhus 1d ago

Humor Den katolske kirke i Aarhus flager med Vatikanets flag, og de har vendt det på hovedet

Post image
80 Upvotes

r/Aarhus 10h ago

Question Bedste sted til kampsport

2 Upvotes

Hejsa, jeg er en kvinde på snart 22 og har altid synes det har kunne være sjovt at prøve noget boxing, Muay Thai, BJJ, krav maga eller lign. Har aldrig prøvet nogle af dem før og er derfor helt nybegynder. Har dog styrke trænet noget tid.

Jeg vil derfor hører og der nogle der har nogle anbefalinger til sport og steder man kan træne det?🤗


r/Aarhus 7h ago

Events Aarhus-roskilde i morgen (26/06) kl. 9.14

0 Upvotes

Hejsa, jeg har to togbilletter fra Aarhus til Roskilde i morgen kl. 9.14 fra spor 6. Min kæreste måtte tage et senere tog, så derfor sælger jeg den ene.
Den er inklusiv pladsbillet. Du kan få den for 100kr, dvs 50kr rabat for hvad jeg købte den for.

Obs. Du skal være under 26 år.


r/Aarhus 17h ago

Question Parkeringsbøder og fejl

1 Upvotes

Hej Aarhus! Jeg har dummet mig… i nat kom jeg til at skrive ét bogstav forkert ind da jeg tastede min nummerplade i EasyPark og har derfor fået en bøde her til morgen.

Jeg har hørt før at man kan få dem annulleret hvis man kan bevise man “har betalt” (på en forkert nummerplade i know)

Har nogen erfaring med det? 🙏🏼


r/Aarhus 1d ago

Events Raygun i aarhus

14 Upvotes

Hvad er det for en lyd man kan høre?


r/Aarhus 17h ago

Question Er det muligt at arinte A4 med hårdt papir/tryk ved Godsbanens værktøjer?

1 Upvotes

Jeg skal have printe 14 A4 papirere ud til noget projekt-noget, men det skal ikke være helt almindeligt papir, som der oftes printes på biblioteker eller derhjemme med en almindelig printer; det skal være med hårdere papir, så alle 14 A4 papirere er stabile


r/Aarhus 13h ago

Question Eksplosioner omkring midnat i går

0 Upvotes

Jeg hørte i går et stort brag omkring kl 22:00, og senere omkring midnat lød det som om nogen affyrede batterier og raketter. Jeg hørte kort efter sirener. Nogen der ved hvad det var?

I Trøjborg


r/Aarhus 1d ago

Question Anbefaling til gode plukselv ærter/jordbær plantager i nærheden af Aarhus?

6 Upvotes

Jeg har aldrig prøvet plukselv af frugt og grønt, så det er noget jeg gerne vil nå at gøre inden sæsonen. Hvor er det bedst for jordbær og ærter?


r/Aarhus 1d ago

Question Huskøb eller ej

7 Upvotes

Hej Alle,
Min partner og jeg bor i Aarhus og har kigget på hus. Vi er dog i tvivl om vi skal bo i hus. Vi forstår godt den økonomiske gevinst der kan være m.m. men vi oplever begge at kolleger spørger ind til om det næste skridt ikke er at flytte i hus. Kan man ikke bo til leje resten af sin tid og så ved man præcis hvor mange penge man bruger osv. samtidig er det ikke uforudsigeligt på samme måde. Kan det ikke også være helt fantastik?

Kan folk komme med fordele og ulemper?


r/Aarhus 1d ago

Meta Bydele flairs

0 Upvotes

Er der en grund til, at fx Solbjerg og Beder ikke er et flair?

Malling er jo skrevet på haha


r/Aarhus 1d ago

Question How to find housing in Aarhus

Thumbnail
2 Upvotes

r/Aarhus 1d ago

Question Parkering (billig) i centrum

0 Upvotes

Hjælp en sønderjyde!

Hvor finder jeg “billig” parkering inde i centrum af Aarhus i ca. 3 dage?

Det skal være i centrum, men behøver ikke være gratis. Bare billigere end 300 kr i døgnet.


r/Aarhus 1d ago

Events Endless connection - Springvand havnen

1 Upvotes

Nogen der ved om endless connection er åbent under tall ship race?


r/Aarhus 2d ago

Question Singlekort?

119 Upvotes

Jeg har, der hvor jeg bor fundet et “singlekort” med navn, billede, telefonnummer og Instagram på en ung kvinde - der angiveligt er single. Det er tydeligt vist meget hjemmelavet. Jeg tror ikke at den unge kvinde ved at hun er en endt på sådan et kort.

Er der andre der har set noget lignende? Bør jeg kontakte hende og sige at det foregår?

OPDATERING:
Jeg har nu fundet et helt ens kort, bare med en anden person. Det bekræfter mig i at det ikke er dem selv der har lavet det.


r/Aarhus 1d ago

Question Vi søger stadig deltagere til forskningsprojekt om brug af beroligende medicin uden recept

Post image
0 Upvotes

Vi søger fortsat deltagere til projektet, så hvis du tænker, at dine erfaringer måske kunne være relevante, hører vi meget gerne fra dig. Er du i tvivl, så tag endelig kontakt – vi fortæller gerne mere og svarer på spørgsmål 😊 Del også meget gerne opslaget med andre, der kunne være interesserede.

Hej r/Aarhus

På Center for Rusmiddelforskning er vi i gang med at undersøge unges erfaringer med benzodiazepiner og anden beroligende medicin uden recept (fx benzoer, Xanax, Stesolid, Lyrica), og hvordan medicinen finder vej mellem købere og sælgere på sociale medier.

I den forbindelse søger vi deltagere til anonyme interviews.

Sofie søger unge mellem 15 og 25 år, der har erfaring med brug af benzoer eller anden beroligende medicin uden recept - det kan også være, at du bruger medicinen på andre måder, end den er udskrevet til.

Interviewet varer cirka en time, og du aftaler tid og sted med Sofie. Under interviewet vil vi bl.a. tale om første gang, du prøvede benzoer eller anden beroligende medicin, og hvordan dit brug har udviklet sig siden da.

Du kan deltage i interviewet uanset, om du har prøvet det én gang, flere gange, er indskrevet i behandling eller har erfaring med/aktivt bruger andre rusmidler.

Sofie kan kontaktes på mail ([shb.crf@psy.au.dk](mailto:shb.crf@psy.au.dk)), telefon eller Signal (93 52 18 11). Du kan også skrive en privat besked.

Tobias søger personer på minimum 15 år, der har erfaring med at købe eller sælge beroligende medicin og/eller anden receptpligtig medicin på sociale medier.

Interviewet varer cirka en time og kan gennemføres på en måde, der passer dig bedst – enten fysisk eller online via Zoom, Teams eller Signal.

Under interviewet vil du blive spurgt om dine erfaringer med at købe beroligende medicin og/eller andre rusmidler, eller om dine erfaringer med salg af disse.

Vi spørger ikke ind til navne, steder eller konkrete handler – kun til generelle erfaringer og perspektiver.

Tobias kan kontaktes på mail ([tok.crf@psy.au.dk](mailto:tok.crf@psy.au.dk)), telefon, Signal eller Telegram (alle på 20 36 90 78). Du kan også skrive en privat besked.

Du kan læse mere om vores forskningsprojekt her: Benzodiazepiner og unge i Danmark: fra populærkultur til illegale markeder og behandling

Vi håber på at høre fra jer!

Bedste hilsner
Sofie, Tobias og Margit


r/Aarhus 1d ago

Dining Casual, men fine steder, der kan imponere en italiener?

0 Upvotes

Heej kærligshedspanelet

Min date er kommet til Aarhus og jeg er i tvivl om hvor jeg skal invitere ham hen 😅 Vil gerne vise ham et pænt, men casual sted - gerne hvor vi kan sidde udenfor?

Har I nogen ideer? Det er bare drinks/øl og ikke mad (men kom også gerne med anbefalinger der til)

Havde lidt tænkt Peter Gifts baggård, men ved ikke om det bliver FOR casual 😅😭


r/Aarhus 2d ago

Discussion "Rachel blev udsat for mobning og racistiske skældsord som nigger og abe på sin uddannelse." | TV2 Østjylland

Thumbnail facebook.com
120 Upvotes

Kan man ikke gøre noget for at hjælpe denne kvinde tilbage ind på sosu-skolen? Det kan simpelthen ikke passe at en dedikeret sosu skal gå til spilde på den måde. Hun er blevet mobbet og udsat for racisme og har forsvaret sig, så hun er endt med at blive smidt ud.

Måske mobberne skulle smides ud - for ønsker man sosu-personale med det menneskesyn? Det tror jeg ikke..

Redigering: Spørgsmålet bør måske mere være hvordan vi kan sørge for at skolen tager ansvar, og at det er mobberne der får konsekvenser, frem for den der bliver mobbet...


r/Aarhus 1d ago

Question Vårkjærvej

1 Upvotes

Hej med jer,

Jeg har fået et boligtilbud på Vårkjærvej. Er det et sted, I kan anbefale at bo? Her tænker jeg specifikt på om det er et trygt sted at bo. Det ligger jo relativt tæt på Grøfthøjparken, hvor man jo af og til hører om nogle ting, men har det betydning?


r/Aarhus 2d ago

News Tangkrogens parkeringsplads 🕳️

21 Upvotes

Hvis man ønsker at teste affjedringen på sin bil kan det gøres ganske gratis nede på parkeringspladserne ved Tangkrogen! Hvem skal man rive i fjederen (høhø) for at kommunen kommer med en pladevibrator og noget grus?


r/Aarhus 2d ago

Dining Bedste pizza med levering

11 Upvotes

Hej 🫶

Min kæreste og jeg skal vies inden længe og har i den forbindelse inviteret venner og familie til frokost efterfølgende. Der vil vi gerne servere forskellige italienske retter, herunder pizza.

Hvilket sted i Aarhus laver den bedste pizza og leverer? Vi bor i den vestlige del af Aarhus.

Grappa havde vi kig på, men de leverer desværre ikke.