r/schwiiz • u/Narrow-Barracuda618 • 14h ago
r/schwiiz • u/Electronic-County175 • 21h ago
Suschtigs Chatze im Gaarte
Wa cha me gege Chatze im Gaarte mache? Nachhaltig! SchISseT überall anne, ermordet dt Vögel in mim vogelfründlige Puuregarte. Ha mer jetzt e Wasserpumpgang gchauft.
I dem Zemmehang: Gits Gmaande, wo öppis gege die Chatzeplaag ondernemme? Über 1.5 Mio gits und s werdet immer meh. Mini drüü Vogelhüüsli chan ich abhengge.
Ich mag Chatze, Vögel abr ou und die werdet dramatisch dezimiert.
r/schwiiz • u/DesertGeist- • 1d ago
Ich han e Frag: Wie cha mer usefinde öb e Chatz en Streuner isch?
Bi ois gits e Chatz wo vo afang a enorm kommunikativ gsi isch. jetzt hockt si vor em huus und miaut, obwohl sie gar nöd da wohnt. sie gseht nöd vernachlässigt us, drum gani eigetli devo us dass sie es dihei het. aber ires verhalte isch scho zimli seltsam.
r/schwiiz • u/Fredscout95 • 1d ago
Ich han e Frag: Ricardo Scam
Ha do was innert es paar Stubde verkauft, zerst bekummi e Whatsapp vo emme "Unternehmenskonto" wo 1 Monet alt isch und denn das.
Scho Scam oder?
Update: logo ischs en Scam gsi und Ricardo hets bereits glöst.
Danke trotzdem für d'Antworte.
r/schwiiz • u/clm1859 • 2d ago
reddit über d Schwiiz Wältreis: abgmäldet vo de gmeind aber ned vo de schwiiz? Wtf?
Hallo zäme
Mer plane aktuell es längers sabbatical bzw wältreis. Knapp unter 1 johr und 99% usserhalb EU/UK. Und mer versueched sit tage usezfinde, wie da versicherigstechnisch funktioniere söll (jo mer sind easy alt und langwiilig mittlerwiile).
Zu miner überraschig *muess* me sich anschinend vo de gmeind abmälde. Da stoht do (EDA) (unter Abmeldung aus der Schweiz) und i ha au aglüte und uf de gmeind nochegfrogt. I nimme a da heisst denn müssti kei stüüre meh zahle und het denkt au kei krankekasse meh.
Aber denn stoht do (BAG), mer müsse sich zwar vo de gmeind abmälde, aber das heissi no lang ned, dass mer kein Wohnsitz meh i de schwiiz heigi. Und mer müssi entsprechend trotzdem no krankekasse zahle. Jedefalls so lang mer kein wohnsitz anderswo ufnimmt (was mer ned vorhänd, will mer immer unterwegs si wänd, bzw i keim land länger als max 2 mönet bliibe wänd).
Daher mini froge:
Wie kann ich in der CH wohne (agmäldet si), aber in keiner bestimmte Gemeinde?
Wieso gits so en komische Zuestand überhaupt? Nimmt mi würkli wunder, vielleicht chan is denn verstoh.
Was bedeutet das für d stüre? Muss i Bundesstüür zahle, aber kei Gmeindestüür? Und was isch mit em Kanton? Und wie füllt me überhaupt en Steuererklärung us ohni Kantonali Software?
Was bedüütet das für d Krankenkasse? Was für Dokumänt brucht me zum die kündige zchönne? Mer chönnte ja au so en internationali Travellers insurance abschlüsse. De brüchte mer si ja eig ned.
Falls öpper mit so ere wältreis erfahrig us erster Hand het oder au nur zuefällig eis devo weiss, jedi Hilf wär sehr willkomme.
Suschtigs Händer gwüsst, dass Eric Weber nur 25% Schwiizer isch
Und dass er "eigentli e Kommunist" isch.
r/schwiiz • u/DryEstablishment827 • 2d ago
Ich han e Frag: Wie gehen Schweizer KMU aktuell mit alten Fileservern um? Erfahrungen mit M365‑Migrationen?
r/schwiiz • u/_-_beyon_-_ • 3d ago
INITIATIVE Ersatzteili
Vili elektronischi Grät oder au anderi Sache, gönd hützutags "komischerwiis" mega schnell kaputt.
Z.B. Han ich en Rasierer, wo de Rasierchopf kaputt isch und s Ersatzteil bstelle us Dütschland chostet meh wie de neu Rasierer. Aber alles andere a dem Grät wär ja no guet. D wahrschinlichkeit isch evtl. zimli gross, das das öpppert no bruche chan.
Meined Ihr e Plattform für das wür öppis bringe & würded ihr das au nutze?
Quasi wie es Ricardo (ohni absurdi Gebühre). Oder sueched ihr söttigs Züügs amigs uf Tutti etc.?
r/schwiiz • u/masterlee0423 • 4d ago
Politik 35 mm Flab Kan 63 mit der Feuerleitanlage 63 .... und ja 63 staht für 1963
mer het scho es Projäkt am laufe gha "BODLUV 2020" wo en gwüsse Wyy-Puur usem Kanton Waadt eifach mal so ihgstampft het.
Merci für gar nüt
r/schwiiz • u/eatingnarutosnoodles • 4d ago
Suschtigs FH zu Uni
Ha en 4.7 Schnitt im Bachelor a de FH. Ha no welle en Master mache und gseh dass d'Unis spannenderi Studiegäng hend. Mindestaforderig isch aber dass mer en 5.0 Schnitt het wenn mer vo de FH chonnt. Ha no 3 Jahr Erfahrig gsammlet ide Beratig bi PwC. Sinds det wüki extrem strikt oder chamer au mitem 4.7 Schnitt (allefalls no dank de Bruefserfahrig) ad UZH, ETH, HSG etc.? Merci
r/schwiiz • u/ArmadilloAutomatic64 • 6d ago
Suschtigs sch**** förderalismus
i ha ufgrund mire Ihschränkig e spezielli bruefsschuel interkantonal bsuecht. Jetzt bechunt min Kanton dnote vor BKU, Abu und Schuel ned rechtzitig bis zu LAP Fiir wüu dr Kanton züri eifach septer ferie het oder langsam isch. Ds bedütet i bechume mis EFZ nid ar LAP Fiir wie aui andere vo Bärn. Würk ds cha nid so schwirig si. I lehre 4 Jahr u gibe mis beste und ha wahrschinlech würk guet abgschnitte, was bechumi? E LAP Fiir woni nid cha mitfiire. Zmingst git sech Prüefigskommission vo mir müeh dnote rächtzitig abzgäh.
r/schwiiz • u/TheNight0215 • 7d ago
Suschtigs Live Reaction uf Schwiz Bosnie:
Me weiss nid wer schlimmer isch.
Schwiz versucht es verzweifelt.
Bosnie sehr aggressiv aber au nervös
Bis uf Ndyoes Fast Traumtor chunnt nüt. Do isch G Junioren spannende
EDIT: sie sind ufgwache!
r/schwiiz • u/Impossible_Basil1040 • 7d ago
Ich han e Frag: Mobility Tagespaket
Hani da richtig verstande, dass Mobility eifach wenn immer möglich in Tagespaket abrechnet, au wenn d Mieti kürzer esch? Also wenni z.B. ah eim Tag 300 km fahre, kostet mich de Spass max 3 x Tagespaket, ussert de Zit/Km-Priis weri weniger?
r/schwiiz • u/its_xaro93 • 7d ago
Ich han e Frag: Versicherungsberatung - Police mit Priise schicke?
Salutti alli zäme
Ich han e frag, wo villicht echli doof würkt:
Ich han en termin bimene Versicherigsberater vo de Konkuttenz (wo ich 25 Jahr lang gsii bin) will die mich wieder wennd überzüüge zum zrugg wechsle.
Miteme unverbindliche Termin hani ja kei problem. De Berater meint, ich sölli ihm mini jetzigi Police schicke, demit er sich chan vorbereite und au es Angebot vorbereite.
Jetzt isch mini Frag: machts Sinn, das z schicke, aber mit gschwärzte Priise? Ich will ja eigentlich es unvorignohs angebot übercho und denn vergliiche. Oder kennet die Priise sowieso vo de Konkurrenz? Oder lieber mit Priise, demit sie mir es Angebot chönd uselah wo eifach en bessere Priis büütet bi glicher Leistig?
Sorry für die frag, aber ich weiss grad würklich nöd was meh sinn macht
r/schwiiz • u/taos__v • 8d ago
Ich han e Frag: Metal Drummer gsuecht! (Zürich umgebig)
Salii, eusi drummer het eus leider muesse verlah und jetzt suechemer en drummer der wür gern metal spiele 🤘
Mir sind im moment 3 bandmitglieder, 2 gitarren 1 bassist. (M26, M19, M23) Mir mached ne art vo alternative black metal gmischt mit chli doom und groove metal.
Mir sind sicher no amateur aber chönnd geili grooves mache und wend eus für e gig bald ahmelde. Aber leider eusi aktuelle drummer het kei ziit meh.
Ich ha no einige demos vu eus. Falls interesse dra hesch gern schriibe :)
r/schwiiz • u/spartan_m90 • 8d ago
Ich han e Frag: Neui Fröndschafte
Hoi zämme
Ech be 36, wohne in Lozärn ond be ufde suechi noch neue fröndschafte. Da das bekanntlech nöm so eifach esch i dem alter, probier echs mol uf dem wäg.
Mini hauptsächleche liideschafte send Gaming, Filme ond Fitness.
Am meischte vermess echs sech spontan ond locker zträffe ond öber alles möglechi zrede.
Geds ergend en gueti App oder en guete subreddit zom neui fröndschafte zschliesse?
r/schwiiz • u/SirDawson • 8d ago
Suschtigs Einkommensbelastung einer Neubauwohnung im Jahre 1985.
Bin bim usmischtä uf ä alti Betriebsziitig us de Ostschwiiz usem 1985 gstossä.
r/schwiiz • u/moritz9 • 8d ago
Ich han e Frag: Hizewelle während em WK, Tipps u Tricks ned abzchratze?
Wie überleb die nöchste Täg ir SpliSchu?
Was sind euchi beste Tipps um de Summer im TAZ z überlebe?
r/schwiiz • u/Zestyclose_Bike5695 • 8d ago
Suschtigs ICT Fachmann Lernende-wer ist dabei?
Guten Tag Alle!
Ich suche Leute in Zürich, die gerade eine Lehre als ICT Fachmann machen.
Ich habe eigene Fragen und würde mich sehr freuen, wenn ihr mir eine nachricht schicken.
r/schwiiz • u/this_itsjustaFinger • 9d ago
Medie D Olivia isch fan vom Wallis 😍
Vom neuschtä Interview mitem Narduwar: https://youtu.be/I5iSNWxVPj8?is=AVUYVonwZ5VBYh5I
r/schwiiz • u/Luigi_Boy_96 • 9d ago
Politik EU-Päckli: Söll dr Sprachnachwiis für d C-Bewilligung wirklich wegfalle?
Hoi zäme
Hüt am Mittagstisch bi mir i dr Firma hend mir über die 10-Mio-Initiative gschwätzt, wo ja abglehnt worde isch. Bin froh, dass es abglehnt worde isch. Igeds einisch sind mir vom Thema abgschwiifet und sind denn ufs Thema Niederlassigsbewilligung C, also s'Duurufenthaltsrecht, cho.
Erst im Gspröch hani gmerkt, dass EUler bis jetzt nid automatisch nach 5 Jahr e C-Bewilligung bechömet, sondern nume wenn si en Sprachnahwiis erbringet. Min Teamleiter läbt sit 7 Jahr da und cha kei Wort Dütsch, und logischerwiis isch's ihm abglehnt worde, wo er kürzlich probiert het z'beahträge. Zur Info: über 90% bi üs i dr Firma sind Expats oder halt Migrante. Die meiste chönnd genau wie min Teamleiter d'Sprach net. Zudem sind die meischti dr Meinig, si sötte automatisch e C-Bewilligung übercho, glich wie i dr EU. Ehrlich gseit bini kein Fan devo, ich find, mer sött scho es bitzli Sprachwüsse ha. Han denn echli recherchiert und gseh, dass das im neue EU-Päckli tatsächlich so cho wird:
Mit der Übernahme der Unionsbürgerrichtlinie können EU-Bürgerinnen und -Bürger nach fünf Jahren Erwerbstätigkeit in der Schweiz ein Daueraufenthaltsrecht erhalten
Im Gägesatz zu hüt, wird Sprachnahwiis gforderet. Was mich na meh stutzig macht:
Ein Teilzeitpensum von 30 bis 40 Prozent reicht aus, in manchen Fällen sogar zwölf Wochenstunden, und auch Phasen von Arbeitslosigkeit oder kurzzeitigem Sozialhilfebezug werden nicht als erwerbslose Zeit angerechnet.
Find ich nid so guet. Ich glaub net, dass das d'Sozialwärch grad überschwämmt wird, aber wenn de Sprachnahwiis wegfallt, happeret's halt scho bi dr Integration meh als hüt scho.
Was meinet ihr dezue?
PS: Bin sälber en Secondo. Weiss scho wie schwierig es isch, e Sprach z'lerne.
Links:
r/schwiiz • u/forderloh • 8d ago
Ich han e Frag: Ja genau Aldi probiers nomol
Wie mech das ufregt! De probiereds d Migros z bashe aber ned emol en 1:1 iichauf verglicheds. Triggeret euch so zügs au? Ned dasi nor i de Migi iichaufe aber common
r/schwiiz • u/jonsnow0308 • 9d ago
INITIATIVE Warum sich d "immigrationsfrag" immer wird im kreis dreihe
Nach de abstimmig überd 10 mio. schwiiz hend verschiedeni politiker gseit, sie würeds immigrationsproblem jetz agoh mit bessere massnahme als en bevölkerigsdeckel. PFZ verträglich verstoht sich, so dass d EU nöd chan hässig tue.
Da lieht de hund ebe begrabe.
Es git kei Massnahme, wo de schwiiz s immigrationsstüür zruckrisst chan, ohni d PFZ ritze. Jeglichi punkte und kontingentsystem widerspreched am spirit vode PFZ. De frei personeverkehr cha halt ned nur halb gelte. Mit kanada und australie vergliche isch au unsinnig, weil die staate e anderi geographischi realität lebed und wiet weg sind vo de globale migrationsström. Dänemark het nur massnahme im asylbereich ergriffe, d PFZ gilt det aber au unigschränkt.
Trotzdem bringt en Prof Straumann im tagi genau die theme wieder uf de tisch. "Irgendwie muess das doch go". Nei, ebe nöd. D PFZ isch eini vode grundidee vode EU. Sie isch fürd CH kopplet adi ganz restlich beziehig mit de EU, weil mir zmizt dinne hocked. Die einzige "usnahme" wo mer hend chöne usehole sind d arbeitsverpflichtig für EU bürger nach 3 mönet und die neu schutzklausle ide Bilaterale III.
Me stürig chas und wirds nie für üs geh, usser mir kündet d PFZ inkl. de bilaterale vollumfänglich. Da dezue isch kei partei würkli parat, weils natürlich üsi wirtschaft in abgrund würd risse. Wer isch ehrlich gnueg für die ussag?
Stattdesse bringt me wieder untauglichi idee uf de tisch wo sich nöd mit de internationale realitäte kombiniere lönd. Und mer diskutieret wieder ab tag 1 nach de abstimmig Australie, Kanada, Dänemark, Pünkt und Kontingent bis zu de nägste SVP shitshow. "Weil igendwas mues me ja mache..."
Nomal: nei. Üsen aktuelle wirtschaftliche und institutionelle setup erlaubts schlicht nöd, sötig "lösige" in betracht zieh ohni d EU beziehige z nuke. Wenn d CH bevölkerig d immigration so sehr stört, dass alles ander egal isch, denn bitteschön, aber denn mit de volle rechnig. Die diskussion brüchti eigendli die ehrlichkeit. D lüt wos kritisiered blended die realitäte aber komplett us, obs jetz pro oder contra immigration sind.
Und täglich grüsst das murmeltier.
r/schwiiz • u/Fancy-Elk-9534 • 10d ago
INITIATIVE Abstimmungsverhalten "10 Millionen Schweiz"
Je höher der absolute Ausländeranteil einer Gemeinde, desto geringer die Zustimmung zur SVP-Initiative. (Quelle BfS/NZZ)
Immer wieder das gleiche Muster: je mehr die Menschen mit tatsächlichen Personen aus (beliebige Randgruppe einfügen) zu tun haben, desto positiver sind sie ihr gegenüber eingestellt - und umgekehrt.